-

Kalla mig störd, men jag är sjukt avundsjuk på alla som börjar skolan nu i dagarna. Saknar skolan som fan! eller kanske inte själva skolan i sig, men alla de småsaker som hör till. Saknar rutinerna, saknar att komma till skolan och träffa alla polare, saknar att känna mig kompetent osv. Sure, jag jobbar men det är inte riktigt samma sak. För då är man den nya och oerfarna. I skolan ligger alla på samma nivå liksom, och alla i din ålder gör exakt samma saker. Så är det inte i arbetslivet. Kort sagt, att hoppa av gymnasiet var nog något av det dummaste jag nånsin gjort. Jag har alltid vetat det, men skälet till att jag slutade var inte att jag bara var skoltrött och lat. Det var mycket annat, bl.a psycho brudar i min skola som hotade mig för att en tjej ljög om att jag sagt en sak och blablabla. pallade inte möta sånt varje dag, och inte heller byta skola ännu en gång. En gång för bara några månader sen erbjöd jag mig att göra min brors läxa, vemfan gör det egentligen? så det jag ville säga med denna megaseriösa text är väl egentligen: hoppa aldrig av skolan. Oavsett hur tufft det kan vara med läxor osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0